Μια ώρα του κώδικα για κάθε μαθητή.

Afisa-Code-Hour-15-4allΗ Ώρα του Κώδικα είναι ένα παγκόσμιο κίνημα το οποίο έχει προσεγγίσει δεκάδες εκατομμυρίων μαθητές σε περισσότερες από 180 χώρες. Ο καθένας και οπουδήποτε μπορεί να οργανώσει μία εκδήλωση για την Ώρα του Κώδικα.

Σκοπός να φέρουμε τους μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και κοινωνία πιο κοντά στην επιστήμη την οποία θεραπεύουμε και αφού «δοκιμάσουν» μια Ώρα του Κώδικα» κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 7-13 Δεκεμβρίου, 2015, να κατανοήσουν καλύτερα με τι ασχολείται η Επιστήμη των Υπολογιστών και σε τι διαφέρει από την απλή χρήση των ΤΠΕ.  Όλοι όσοι συμμετάσχουν θα  δουν ότι μπορεί να τα καταφέρνουν και γιατί τα μαθήματα της Πληροφορικής είναι εξίσου χρήσιμα με τα άλλα μαθήματα και απαραίτητα να διδάσκονται για τους μαθητές μας σε όλες τις τάξεις.

Ενημερωθείτε για τις σχετικές δράσεις στο https://hourofcode.com/gr

Ετοιμάστε δράσεις για τους μαθητές, τους συναδέλφους, τους γονείς και την ευρύτερη κοινωνία και ΠΡΟΣΘΕΣTE ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ σας για να την κάνετε γνωσή και  διότι υπάρχουν  και επιπλέον κίνητρα και κάποια δώρα που προσφέρονται σε όλους τους εκπαιδευτικούς.

Δράσεις εβδομάδας προγραμματισμού 2015 – Χανιά

Το Γυμνάσιο Πλατανιά και οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής που λειτουργούν σ’ αυτό, στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής εβδομάδας προγραμματισμού [ http://codeweek.eu/ ] διοργανώνουν για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Νομού Χανίων, τα παρακάτω εργαστήρια (workshops) με θέμα τον προγραμματισμό :

1)          Δευτέρα 12/10 «Προγραμματίστε για το Minecraft»(Java) 3:00μμ έως 7:00μμ για παιδιά Γυμνασίου – Λυκείου. [Θέσεις 30]

Το Minecraft είναι ένα παιχνίδι υπολογιστών που έχει εκατομύρια φανατικούς φίλους σε όλο τον κόσμο. Μέσα από τη γλώσσα java υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας πρωτότυπων MODs ώστε να προσαρμοσθεί το παιχνίδι σύμφωνα με τις επιθυμίες του προγραμματιστή. Τα παιδιά που θα παρακολουθήσουν το workshop θα πάρουν τα πρώτα τους βήματα στον προγραμματισμό με τη java και θα δημιουργήσουν τα πρώτα τους MOD. Με την ολοκλήρωση του workshop θα είναι σε θέση να μελετήσουν τις πηγές που θα τους δοθούν και να επεκτείνουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους στον προγραμματισμό.

2)         Τρίτη 13/10 «Φτιάξε το δικό σου παιχνίδι» (Scratch) 3:00μμ έως 5:00μμ για παιδιά 9 έως 12 ετών [Θέσεις 20]

Υπάρχει ένα κομβικό μήνυμα που πρέπει να περάσει στα παιδιά : «Μην παίζεις απλά ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι. Δημιούργησε το δικό σου» Το περιβάλλον scratch είναι ένα ιδανικό σημείο εκκίνησης για παιδιά μικρών ηλικιών  για την ενασχόληση με τον προγραμματισμό. Μέσα από το workshop οι μαθητές θα αποκτήσουν δεξιότητες δημιουργίας απλών παιχνιδιών υπολογιστή.

3)         Τετάρτη 14/10 «Κάνε το ρομπότ να κουνηθεί» (LegoNXT) 3:00μμ έως 7:00μμ  για παιδιά 11 έως 14 ετών [Θέσεις 18]

Η ρομποτική είναι ο κλάδος της μηχανικής που υπόσχεται πολλά για το μέλλον. Ο προγραμματισμός των robot όμως είναι επίσης μια μεγάλη πρόκληση. Με τα πακέτα NXT της lego οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν την ευκαιρία να κάνουν μια πρώτη γνωριμία με τον θαυμαστό κόσμο των robot και τον προγραμματισμό τους.

4) Πέμπτη 15/10 «Προγραμματισμός συσκευών Android για κορίτσια» (AppInventor) 3:00μμ έως 7:00μμ   για κορίτσια Γυμνασίου – Λυκείου [Θέσεις 20]

Το στερεότυπο των προηγούμενων δεκαετιών πως ο προγραμματισμός συσκευών είναι κάτι που αφορά τους άνδρες είναι επιτακτική ανάγκη να ακυρωθεί. Η γυναικεία οπτική πάνω στα εργαλεία που σήμερα και αύριο θα χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας είναι αναγκαία να υπάρξει. Ο προγραμματισμός φορητών συσκευών android (Tablet και Smartphone’s) σε αρχικό προγραμματιστικό στάδιο γίνεται πολύ εύκολα με  τη χρήση του περιβάλλοντος AppInventor που διαθέτει δωρεάν το MIT και η Google.

Για όλα τα workshop η συμμετοχή είναι ΔΩΡΕΑΝ, θα υλοποιηθούν στο εργαστήριο πληροφορικής του Γυμνασίου Πλατανιά, και απευθύνονται σε ΟΛΟΥΣ τους μαθητές και μαθήτριες του Νομού Χανίων που επιθυμούν να τα παρακολουθήσουν.

Η πρόσβαση στο Γυμνάσιο μπορεί να γίνει με το ΚΤΕΛ (Στάση έξω από το Γυμνάσιο και πυκνά δρομολόγια)

Η δήλωση συμμετοχής (Κράτηση θέσης) μπορεί να γίνει ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά μέσα από το δικτυακό τόπο του Γυμνασίου Πλατανιά (www.gymnasio-platania.gr)

ΠΡΟΣΟΧΗ : Ο αριθμός θέσεων είναι περιορισμένος και σε περίπτωση που καλυφθεί δεν υπάρχει η δυνατότητα επιπλέον προσθήκης.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να στείλετε mail στο papastamos@gymnasio-platania.gr

Διαβάστε την ενημέρωση από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού : 10-18 Οκτωβρίου 2015 – Κάνοντας τις ιδέες πράξη χάρη στον προγραμματισμό


Τοπικές Εκδηλώσεις στη Δυτική Ελλάδα

Επιστολή προς γονείς – 2013

Hour-of-Code-Greek – Επιστολή προς γονείς v2

Αγαπητοί γονείς ,

Ζούμε στον κόσμο της τεχνολογίας. Οι περισσότεροι πλέον τομείς της ζωής μας υποστηρίζονται από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές .

Η Πληροφορική είναι, κατά κύριο λόγο, η επιστήμη που διδάσκει πως από την σύλληψη μιας ιδέας φθάνει κανείς στην υλοποίησή της με μια σειρά τυπικών λογικών βημάτων και αξιοποιώντας τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του Διαδικτύου. Η εκπαίδευση στην Πληροφορική δεν περιορίζεται στην απλή χρήση εργαλείων και εφαρμογών περιορισμένου ειδικού σκοπού αλλά βοηθά τον αυριανό πολίτη της σύγχρονης κοινωνίας της πληροφορίας να γίνει ικανός να καινοτομεί και να υλοποίει τις σκέψεις και τις ιδέες του.

Οι ώρες διδασκαλίας της Πληροφορικής στο σχολείο επαρκούν για να μάθουν οι μαθητές  μόνο για ένα μέρος από το σύνολο των γνώσεων της επιστήμης των υπολογιστών όπως: τη βασική λειτουργία των υπολογιστών, τη δημιουργία λογισμικού, εφαρμογών ή ιστοσελίδων.

Η Επιστήμη των Υπολογιστών παρέχει τη βάση για σχεδόν οποιαδήποτε καριέρα ή επάγγελμα και ο καθένας μπορεί να επωφεληθεί από την εκμάθηση των αρχών και γνώσεων της επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής.

Γνωρίζατε ότι:

  • Οι θέσεις εργασίας στην Πληροφορική υπολογίζεται διεθνώς ότι ξεπερνούν όσους σπουδάζουν Πληροφορική με σχέση 3 προς 1 . Στις Η.Π.Α. θα υπάρχει  χάσμα ενός (1) εκατομμυρίου θέσεων εργασίας για τα επόμενα 10 χρόνια – και αρκετές απ’  αυτές είναι από τις υψηλότερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας.
  • Τα βασικά στοιχεία για την Πληροφορική μπορεί να τα μάθει καθένας, αρχίζοντας από το δημοτικό σχολείο. Ωστόσο, λιγότεροι από το 10 % των μαθητών προσπαθούν .

Ο προγραμματισμός είναι ένα από τα κλειδιά για το μέλλον του παιδιού σας. Γι’ αυτόν τον λόγο αυτό συμμετέχουμε σε μία παγκόσμια προσπάθεια ευαισθητοποίησης της κοινωνίας στην ανάγκη προετοιμασίας των μαθητών και αυριανών πολιτών για την Πληροφορική του 21ου αιώνα κατά την διάρκεια της Εβδομάδας Επιστήμης Υπολογιστών και Πληροφορικής στην Εκπαίδευση (9-15 Δεκεμβρίου 2013).

Η Ώρα κώδικα έχει ένα τολμηρό στόχο : να εισαγάγει 10 εκατομμύρια μαθητές – φοιτητές σε όλο τον κόσμο με μία ώρα διδασκαλίας της επιστήμης των υπολογιστών . Τα παιδιά σας θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο σχολείο. Μπορείτε και εσείς να μάθετε τα βασικά μόνοι σας στο σπίτι ή στην εργασία σας.

Δείτε  https://cseduweek.wordpress.com/  & http://hourofcode.org  για λεπτομέρειες . Εγγραφείτε για να συμμετέχετε !

Με εκτίμηση ,

Ο καθηγητής Πληροφορικής

Πρόσκληση για συμμετοχή – βοήθεια στη δράση

Αγαπητοί συνάδελφοι ξεκινήσαμε αυτό το blog στο  WordPress.com  (Διαχειριστής ο συνάδελφος κ. Αθανίτης Α.) για να συντονίσουμε και να κοινοποιήσουμε τη δράση μας στην Ελλάδα για την “Ωρα Κώδικα”.

  • Περιμένουμε ιδέες για τον τίτλο της πρωτοβουλίας αυτής αλλά και προτάσεις για δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν σε μία (1) διδακτική ώρα σεΔημοτικό – Γυμνάσιο – ΓΕΛ – ΕΠΑΛ, αλλά και Παν/μια ή από οποιονδήποτε (π.χ. γονέα/κηδεμόνα) πολίτη θα το επιθυμούσε για να γνωρίσει την έννοια της αλγοριθμικής σκέψης και του προγραμματισμού Η/Υ.

Για να συμμετάσχετε στην Ώρα Κώδικα ακολουθήστε τις οδηγίες σε αυτή τη σελίδα: Συμμετοχή στην Ώρα Κώδικα. Στη σελίδα αυτή μπορείτε να βρείτε αναλυτικές οδηγίες και να συμπληρώσετε την φόρμα συμμετοχής.

Για οδηγίες σχετικά με το πως μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή και να οργανώσετε την ώρα κώδικα στο σχολείο σας μπορείτε να δείτε τη σχετική σελίδα προετοιμασίας στην οποία υπάρχουν και βίντεο τα οποία παρουσιάζουν τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να οργανωθεί η σχετική δραστηριότητα. Επίσης υπάρχουν και δείγματα από αφίσες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, καθώς και σχετικά φυλλάδια και πρότυπα e-mail για ενημέρωση γονέων και λοιπών ενδιαφερόμενων.

Όταν οι μαθητές ολοκληρώσουν μία δραστηριότητα μπορούν να δώσουν το Ονοματεπώνυμο και το mail τους για να παραλάβουν μία βεβαίωση (Certification):